• OMX Baltic−0,44%269,3
  • OMX Riga−0,11%870,9
  • OMX Tallinn−0,36%1 729,5
  • OMX Vilnius−0,05%1 040,52
  • S&P 5000,02%5 985,38
  • DOW 300,11%43 958,19
  • Nasdaq −0,26%19 230,72
  • FTSE 1000,06%8 030,33
  • Nikkei 225−0,1%38 682,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,95
  • OMX Baltic−0,44%269,3
  • OMX Riga−0,11%870,9
  • OMX Tallinn−0,36%1 729,5
  • OMX Vilnius−0,05%1 040,52
  • S&P 5000,02%5 985,38
  • DOW 300,11%43 958,19
  • Nasdaq −0,26%19 230,72
  • FTSE 1000,06%8 030,33
  • Nikkei 225−0,1%38 682,63
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,95
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,95
  • 23.06.16, 15:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kütusemüüja: riigiettevõte valis Mercedese

Kütusemüüja, kelle kaebuse Elroni hanke peale kohus tagasi lükkas, leiab, et riik võiks oma rahaga kokkuhoidlikumalt ringi käia.
Slavil Oili hinnangul oleks Elron neid valides kütuselt aastas ligi miljon eurot kokku hoidnud.
  • Slavil Oili hinnangul oleks Elron neid valides kütuselt aastas ligi miljon eurot kokku hoidnud. Foto: Andres Haabu
„Tegemist on põhimõttelise vaidlusega – sarnane näiteks vaidlusega, kas riigiettevõte võib igapäevaste toimetuste ajamiseks osta Mercedese või sobib selleks ka Škoda,“ tõi võrdluse kaotajaks jäänud Slavil Oil.
Tallinna halduskohus jättis rahuldamata kütusemüüja Slavil Oil kaebuse, kes vaidlustas Elroni kütusehanke tingimused. Kohus leidis, et Elronil oli õigus seada kütusele tehniline piirang, kuna diislikütuse pakkujaid on piisavalt, et tagada konkurents. Lisaks on üldjuhul hankija otsustada, millist kaupa ta soetada tahab ja tal on õigus kasutada kütust, mida usaldab.
Slavil Oili hinnangul on Elron kohtumenetluse kommenteerimisel tuginenud kütuse valiku vabadusele ehk Elroni väidetel on neil piiranguteta vabadus osta sellist kütust nagu neile meeldib. OÜ Slavil Oil hankija seisukohaga ei nõustu ning leiab, et rongi mootori tootja on kehtestanud sobilike kütuste omadused ja Elroni nõutud sõiduauto diislikütuse standardi nõuete järgimine ei ole põhjendatud.
Samas on vaidluse sisu oluliselt laiem, kuna Slavil Oili arvates ei ole Elron riigiettevõttena käitunud avalike vahenditega ümber säästlikult. Ettevõtte teatel on nende pakutav kütus klassikalisest diislikütusest ca 20% soodsam ja aitaks Elronil säästa aastas maksumaksjate raha ca 1 miljon eurot.
„Halduskohus leidis, et kuigi sisuliselt on Slavil Oili pakutav kütus Elroni rongidele sobilik, on Elronil vaba voli valida, kas osta rongidesse odavamat või kallimat kütust. OÜ Slavil Oil ei toeta riigi raha põhjendamatut laristamist ning on seisukohal, et kui rongides saab tehniliselt kasutada kõigile nõuetele vastavat soodsamat kütust, siis tuleb pakkujatele võimaldada ka sellist kütust hankemenetluses pakkuda,“ teatas ettevõte. „Seega on tegemist avalike vahendite kasutamise põhimõttelise vaidlusega – sarnane näiteks vaidlusega, kas riigiettevõte võib igapäevaste toimetuste ajamiseks osta Mercedese või sobib selleks ka Škoda.“

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 01.11.24, 09:20
Juhtimine tasakaalus: Tiina Käsi teekond ja õppetunnid Nordea tipus
Tiina Käsi on nimi, mis kõlab ärimaailmas paljudele tuttavalt. Tal on juhtimises üle 25 aasta kogemust, kuid tema karjäär pole olnud lihtne ega lineaarne, vaid täis ootamatuid võimalusi ja väljakutseid, millest on sündinud väärtuslikud õppetunnid. Nordea Eesti tegevjuht, kes alustas oma karjääri rootsi keele õpetajana, on tänaseks saavutanud palju ja juhib mitmekesist ning rahvusvahelist organisatsiooni. Käsi kogemus ja oskus tasakaalustada töötulemusi ja inimlikku hoolivust teevad temast juhi, kelle teadmised ja arusaamad on väärt jagamist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele